Fri frakt vid beställningar över 599 SEK|
Snabb leverans|
+ 500 återförsäljare i hela Norden

Handelsvillkor

Företagsinformation

www.isayshop.se ägs och drivs av ISAY A/S.

E-post: care@isay.dk

Adress: Knudlundvej 3, 8653 Them, Danmark.

Tel: + 45 87 24 45 00

CVR: 29 01 17 53

(härefter "ISAY eller www.isayshop.se")

Dessa bestämmelser och villkor gäller för köp av varor på www.isayshop.se.

 

Beställning och betalning

www.isayshop.se har vi öppet 24 timmar om dygnet - veckans alla dagar, och du kan nästan alltid handla i vår webbshop. Det kan dock hända att vi stänger butiken för underhåll. Du kan endast göra online-köp när butiken är öppen och tillgänglig.

För att handla hos oss på www.isayshop.se  måste du vara 18 år och inneha ett giltigt kreditkort som vi accepterar. Om du ännu inte fyllt 18 år, kan du köpa varor hos oss med en målsmans medgivande, eller om du på annat sätt kan bevisa att du har laglig rätt att slutföra köpet.

Du väljer de varor som du önskar köpa och lägger dem i 'shoppingbag'. Du kan hela tiden ändra och kontrollera innehåll och pris i din shoppingbag, tills dess att du slutfört beställningen. Eventuella extrakostnader som frakt beräknas precis innan du är färdig att betala.

När du är färdig och vill betala så klickar du på "Köp och betala "(eller liknande). Där anger du ditt namn, adress, e-post, telefonnummer, betalningssätt och leveransmetod. Du kan ändra innehållet i din shoppingbag ända tills att du bekräftat ditt köp genom att klicka på "Beställ och betala".

ISAY är inte skyldiga att leverera utsålda varor.

 

Betalning

www.isayshop.se  erbjuder vi flera olika betalningsmetoder. Vi accepterar följande betalkort:

VISA

VISA Electron

Maestro

MasterCard

MasterCard Debit

Vi drar pengarna först när varorna levererats. Eventuella kortavgifter i samband med ditt köp står vi för.

“För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Bekräftelse av mottagen order och orderbekräftelse

När du beställer en vara från oss kommer vi att skicka en bekräftelse på att vi tagit emot din beställning. I och med denna bekräftelse ingår du ett bindande köpeavtal med oss.

 

Leveranstid och fraktkostnader

Vi sänder alla paket med PostNord. Vi använder en säker pakettjänst med spårningsnummer som du får när vi skickar beställningen. 

Vi har tyvärr ingen möjlighet att använda PostNord för returpaket från Sverige. Returpaket måste därför levereras med UPS om kunden önskar använda våra retursedlar. Hitta ditt närmaste UPS-kontor här.

Danmark:

Leveransen tar normalt 1 - 3 arbetsdagar. Fri frakt på alla beställningar över 499 DKK. Fraktkostnader på 29 DKK tillkommer för beställningar under 499 DKK.

Sverige:

Leveransen tar normalt 2 - 5 arbetsdagar. Fri frakt på alla beställningar över 599 SEK. Fraktkostnader på 69 SEK tillkommer för beställningar under 599 SEK.

Norge:

Leveransen tar normalt 2 - 5 arbetsdagar. Fri frakt på alla beställningar över 999 NOK. Fraktkostnader på 149 NOK tillkommer för beställningar under 999 NOK.

Europa:

Leveransen tar normalt 2 - 5 arbetsdagar. Fri frakt på alla beställningar över 99,95 EUR. Fraktkostnader på 9 EUR tillkommer för beställningar under 99.95 EUR.

Länder utanför Europa:

Vi tillfället levererar vi inte utanför Europa.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning om fraktkostnader till en avlägsen ort överstiger en viss summa.

 

Utom-europeiska kunder 

Alla priser är inklusive dansk moms. Om du är en kund utanför EU behöver du inte betala dansk moms. Momsen (25%) kommer automatiskt att dras av när du väljer land vid utcheckning.

Observera att lokala avgifter (tull, moms o.s.v.) kan läggas till din beställning beroende på region och lokala tullar. Kunden står själv för dessa avgifter.

 

Retur och ångerrätt

När du handlar online på ISAY så har du 14 dagars ångerrätt. Inom dessa dagar kan du meddela oss att du ångrar ditt köp och sedan returnera dina varor till oss.

Din returrätt räknas från och med den dag som du tog emot varan. Om fristen går ut på en helgdag, lördag, nationaldag, julafton eller nyårsafton så förlängs fristen till efterföljande vardag. Om det skulle vara så att flera varor beställts i en och samma order men levererats var för sig, eller om en produkt kommer i flera olika paket, så räknas perioden från och med mottagandet av det sista paketet.

För att ångerrätten skall gälla, måste du på ett tydligt sätt meddela oss via e-post senast 14 dagar efter att varorna mottagits.

Efter att du tagit emot varorna skall de hanteras varsamt och får endast manipuleras i syfte att fastställa art, egenskap och funktion.

Du ansvarar för varans eventuella värdeminskning till följd av ovarsam hantering i annat syfte än vad som krävs för att avgöra art, egenskap och funktion. Med andra ord – varan kan provas på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan provas mer än det som beskrivs ovan, betraktar vi den som "använd", vilket innebär att du när du ångrar ditt köp endast kan få en liten del av, eller ingen retur alls av köpesumman, beroende på varans kommersiella värde.

Enligt vår mening har använda varor inget kommersiellt värde.

Kom ihåg att du kan byta och lämna tillbaka dina julklappar fram till 31/1 2023.

Retur och byte

Om du ångrar ditt köp måste varan returneras till:

ISAY A/S

Knudlundvej 3

DK-8653 Them

Danmark

Kontakta oss via e-post: care@isay.dk för köp av retursedel. Du kommer att få din sedel i PDF-format. Du får gärna använda någon annan typ av leverans än vår retursedel, men det sker på egen risk och bekostnad. Returpaket ska skickas som hemleverans direkt till vår adress. De hämtas inte i en paketbutik och kommer i så fall att returneras till kunden.

Vi rekommenderar alltid att du får ett kvitto på din returförsändelse och ett track and trace-nummer. Skulle något hända med ditt returpaket har du möjlighet att kontakta transportören för hjälp.

Du ansvarar för varan vid varans leverans, och vid retur är du även ansvarig för att varan förpackas ordentligt. Du ansvarar för att paketet/varorna tills att vi tar emot det. Därför rekommenderar vi alltid att du behåller postkvittering och försändelse-ID. Vänligen skriv klart och tydligt ‘RETURN’ på paketet.

Om det gäller en vanlig retur, så står kunden själv för returkostnaderna. Om det gäller en bytesvara betalar vi däremot för returkostnader och för att den nya bytesvaran levereras till kunden igen.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att använda PostNord för returpaket från Sverige. Returpaket måste därför levereras med UPS om kunden önskar använda våra retursedlar. Hitta ditt närmaste UPS-kontor härI vissa fall kan vi även erbjuda en DHL-etikett. I detta fall måste ditt paket levereras till en DHL Express paketbutik.

Du kan inte ångra ditt köp bara genom att inte hämta ut varan. Du måste även tydligt meddela oss om detta. Om kunden inte hämtar ut sitt paket från paketbox eller serviceställe och varan returneras till oss är det kunden som står för fraktkostnader för denna retur.

Viktigt: Om du ångrar dig eller vill byta en vara förväntar vi oss att du så snart som möjligt efter att du meddelat oss om detta, skickar tillbaka varan. Varan måste skickas tillbaka inom 14 dagar.

Notera: Vi accepterar inte paket som skickas med postförskott.

Byte är endast möjligt om du vill ändra storlek eller färg på samma produkt och om det inte innebär några extra kostnader. Vi förbehåller oss för eventuellt utsålda varor. Om produkten är slut eller har sålts slut kommer vi att kontakta dig via e-post. Får vi inget svar från dig kommer vi att efter ett par dagar ta betalt för din beställning, du är mer än välkommen att göra ett nytt köp.

Se Retur för ytterligare information.

 

Dokumentering av ditt köp och retursedlar

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelse, faktura eller annat bevis på ditt köp. När vi tar emot varan kontrollerar vi den, och du får tillbaka det belopp som du betalat till oss vid ditt köp (inte eventuella kostnader för frakt). Beloppet överförs alltid till samma betalmedel som du använt vid köpet. Har du till exempel betalat med kort, återbetalas summan till det betalkort som du använde vid ditt köp.

Notera: Du kan helt eller delvis förlora summan för ditt köp. Detta händer om produkten har försämrats för att:

  • Du har använt varorna
  • Varan har skadats under tiden som du ansvarade för den
  • Du har hanterat varan utöver det som kan anses nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och kvalitet.

 

Klagomål och reklamationer

Du har 24 månaders reklamationsrätt enligt köplagen. Vilket innebär att du, beroende på situationen, antingen kan få varan reparerad, utbytt, återbetalad eller nedsatt i pris.

Detta kräver naturligtvis att reklamationen är berättigad och att felet inte orsakats av felaktig användning av produkten eller något annat olämpligt beteende. Klagomål angående fel och defekter skall meddelas till care@isay.dk inom rimlig tid efter mottagandet av varorna.

Vi rekommenderar att du skickar oss din reklamation så snart som möjligt, och senast två månader efter att defekten uppdagats. Vi hör sedan av oss till dig med ytterligare instruktioner.

Om klagomålet är motiverat kommer vi att stå för fraktkostnaderna för retur av varan. I annat fall är det du som står för fraktkostnader, inklusive fraktkostnad för retur av vara efter att ärendet undersökts och behandlats. Tänk på att alltid förpacka varan korrekt och spara kvittot för returen. Du är ansvarig för paketet / varan tills att vi tar emot det. Behåll därför postkvitto och spårningsnummer.

Obs. Vi accepterar inte paket som skickas med postförskott eller liknande. Varor skickas till:

ISAY A/S

Knudlundvej 3

DK-8653 Them

Danmark

När du skickar tillbaka varan, ber vi dig att så detaljerat som möjligt informera oss om vad problemet gäller. Vänligen använd vår retursedel. Det är inget krav, men det underlättar vårt arbete med enskilda ärenden, och minimerar behandlingstiden för klagomålet.

Från och med januari 2016 antogs en ny lagstiftning i förhållande till reklamationer. Vi står alltid till tjänst i händelse av reklamationer och klagomål. I den händelse parterna inte kan enas, hänvisar vi till EU-kommissionens webbsida - Online Dispute Resolution>  http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Kontakt

Om du vill kontakta oss, kan du göra det via e-post: care@isay.dk eller telefon + 45 87 24 45 00.

 

Integritetspolicy

Du kan läsa vår integritetspolicy via denna länk.

 

Cookies

www.isayshop.se använder vi cookies (kakor) för att optimera webbplatsen och dess funktioner och för att göra ditt besök så enkelt som möjligt. Du kan alltid ta bort cookies från din dator.

Hur detta går till beror på din webbläsare.

Genom att använda www.isayshop.se,  godkänner du att vi använder cookies. En cookie (kaka) är en liten datafil som vi placerar på din dator för att förstå vad som händer under ditt besök och för att känna igen din dator. En cookie är inte något program och innehåller inget virus. Lag och jurisdiktion gällande köp av varor på www.isayshop.se ligger under dansk rätt och lagstiftning. Tvist skall avgöras vid dansk domstol.

Läs mer om vår cookie-policy här.

Hitta vägledning till "Cookie-föreskrifter" här.

Stäng (esc)

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Are you in the right place?

Select below

Sweden

Sök

Din varukorg (0)
Du behöver bara 599 SEK för fri frakt!
Fri frakt gäller endast för leveranser till Sverige till Schenker eller PostNord parkeshops.
Din varukorg är tom
Favoriter
Favoriter