Köp- och leveransvillkor

1. Generell information

www.isayshop.se eies og drives av I SAY A/S.

E-post: care@isay.dk

Adresse: Knudlundvej 3, 8653 Them, Danmark.

Tel: +45 30 53 42 73

CVR: 29 01 17 53

(herefter "I SAY eller www.isayshop.se")

Når et kjøp gjøres på www.isayshop.se aksepteres følgende vilkår og betingelser.

 

2.  Beställningsprocessen

www.isayshop.se är vi öppna dygnet runt, alla dagar i veckan, och du kan nästan alltid göra en köp på vår webbutik. Det kan dock hända att vi stänger butiken för underhåll. Du kan bara göra onlineköp när butiken är öppen och tillgänglig.

Åldersgränsen för att göra en köp på www.isayshop.se är 18 år, och det måste finnas ett giltigt betalkort kopplat till köpet som vi accepterar. Om du är under 18 år kan köpet genomföras med tillstånd från en förälder eller vårdnadshavare.

Baserat på det ovanstående frånsäger sig I SAY A/S allt ansvar om ett köp görs på www.isayshop.se av en person under 18 år utan tillstånd från en förälder eller vårdnadshavare.

När en order läggs på www.isayshop.se skickas grundläggande uppgifter, inklusive namn, faktureringsadress, leveransadress, e-postadress och telefonnummer. I SAY A/S lagrar dessa uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Direkt efter att en order har lagts får du en orderbekräftelse. Därmed har ett bindande köpeavtal ingåtts med oss. När ordern har godkänts skickas en leveransbekräftelse till den angivna e-postadressen. Var vänlig och kontrollera din skräppostmapp eller oönskad e-post för att säkerställa att du får e-posten med orderbekräftelse och leveransbekräftelse.

I SAY är inte skyldiga att leverera varor som är slut på lagret.

3. Priser och Betalning

  • Swish
  • Klarna
  • Dankort/Visadankort
  • Visa/Visa Electron
  • Mastercard

Du kan alltid vara helt trygg med dina betalningar när du handlar hos I SAY. Eventuella kortavgifter som är kopplade till ditt köp står vi för. Vi drar först pengarna när varorna har skickats. Alla priser hos I SAY inkluderar svensk moms på 25%. Priserna anges utan frakt. De totala priserna inklusive leveranskostnader kommer att framgå innan den slutliga orderbekräftelsen. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser utan förvarning vid ökade kostnader eller generella utvecklingar på detaljhandelspriserna. Alla köpavtal, orderbekräftelser m.m. ingås på svenska och avräknas även i svenska kronor (SEK). 

 

4. Leverans

Hos I SAY strävar vi alltid efter att leverera din beställning inom 1-3 arbetsdagar i samarbete med DB Schenker och Bring. Vid perioder med hög belastning kan längre leveranstider förekomma. Vi packar och skickar ut beställningar alla arbetsdagar. Arbetsdagar definieras som måndag till fredag, med undantag av helgdagar.

Du kan välja mellan följande leveransalternativ:

  • DB Schenker Drop point
  • Bring Drop point
  • Bring Home delivery

Beställningar som tas emot före kl. 12.00 behandlas och förväntas skickas samma dag.

Du väljer fraktalternativet själv vid orderläggning. När din order skickas från vårt lager kommer du att få ett e-postmeddelande med en länk för spårning, som du kan använda för att följa din paket. Om du är osäker på din försändelse eller om den tar lång tid att anlända, är vi glada att höra från dig så att vi kan undersöka saken.

Det är ditt ansvar som kund att ange korrekt leveransadress. Dessutom är det ditt ansvar att på adressen och brevlådan finns ett synligt och korrekt namn så att din paket kan levereras av DB Schenker och Bring.

Om det skulle hända att paketet returneras till I SAY av denna anledning, debiteras en hanteringsavgift på 79 SEK för återtransport, mottagande och hantering på vårt lager. Det innebär att din order hanteras som en returvara för kreditering, så att du får tillbaka dina pengar minus en hanteringsavgift på 79 SEK.

 

5. Returnering

Om du vill returnera en vara, ber vi dig att registrera din retur online via denna länk:

I SAY returportal

Genom att registrera din retur får vår kundtjänst och vårt lagerpersonal information om att ditt paket är på väg tillbaka. Detta anses också vara ditt otvetydiga uttalande om att du vill utöva din ångerrätt. Du behöver fortfarande bara använda den medföljande returetiketten och lämna in paketet på postkontoret som vanligt.

Så här skapar du en retur:

  1. Klicka på länken: I SAY returportal
  2. Välj de varor du vill returnera och välj en anledning.
  3. Du har nu registrerat din retur. Du kommer att få en e-post med ytterligare information.
  4. Bifoga följesedeln i ditt paket och lämna in det på ditt närmaste Schenker postkontor. Glöm inte att be om ett kvitto för returen. Det är din säkerhet så att vi kan spåra paketet.

Observera att vi debiterar en mindre summa på 79 kr för användning av den medföljande returetiketten. Du är välkommen att välja ett annat fraktalternativ än vår returetikett, men detta kommer att vara på din egen bekostnad och risk, eftersom vi inte kan försäkra paketet.

När du handlar online på www.isayshop.se har du 14 dagars ångerrätt, där du kan meddela oss att du ångrar ditt köp och sedan returnera varan (varorna) till oss. Din ångerrätt börjar från den dag du mottog din beställning.

Om fristen löper ut på en helgdag, lördag, nationaldag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till nästföljande vardag. I fallet med flera varor beställda i en order, som levereras separat, eller en produkt som kommer i flera omgångar, löper perioden från mottagandet av den sista produkten.

Det är kundens ansvar att varorna är ordentligt förpackade. Du har ansvaret för paketet/varorna tills vi mottar det. Behåll därför ditt postkvitto och spårningsnummer. Vänligen returnera varan oanvänd i samma skick som vid mottagandet. Vi förbehåller oss rätten att neka en vara om förpackningen är skadad eller på annat sätt inte kan säljas vidare. All originalförpackning, prislappar, hänglappar etc. måste returneras tillsammans med produkten, utan att ha manipulerats. 

Återbetalning

När vi har mottagit ditt returpaket kontrollerar vi varorna och du kommer sedan att få tillbaka beloppet minus eventuell returfraktkostnad. Beloppet överförs alltid till samma betalkort som användes vid köpet.

Vi hanterar returfrakter varje måndag och onsdag. Observera att det vanligtvis kan ta upp till 14 dagar från det att du skickar tillbaka ett paket tills vi och vårt lager har hanterat returfrakten.

Observera att det kan vara svårt att exakt ange hur lång tid det kommer att ta innan du får tillbaka din återbetalning. Detta kan bero på kundens bank och varierar från bank till bank. Det kan ta upp till 30 bankdagar innan kundens bank släpper beloppet. Om det tar längre tid än förväntat, ber vi dig vänligen kontakta oss på care@isay.dk.

VIKTIGT

Om produkten är skadad eller på annat sätt inte kan säljas vidare kan du förlora hela eller delar av köpesumman.

  • Du har faktiskt börjat använda varorna.
  • Det har skadats medan du var ansvarig för det.
  • Du har hanterat varan felaktigt så att vi inte längre kan fastställa varornas art, egenskaper och hur varan fungerar.
  • Du har inte följt begränsningarna för ångerrätten på grund av försegling, produkttyp etc.

Ångerrätt för använda varor
Det finns 14 dagars ångerrätt för varor som du har börjat använda. Om varan har använts kan den fortfarande returneras inom ångerrätten. Som konsument får du i princip bara undersöka varan, alltså testa ditt köp som i en fysisk butik. Efter mottagandet får du endast hantera varorna på ett sätt så att du kan fastställa varornas art, egenskaper och hur varan fungerar. Om varan har använts kan du få tillbaka en del eller inget av köpesumman. Det är konsumenten som ska betala för eventuell värdeminskning. Värdet fastställs utifrån vad vi kan få för varan vid en vidareförsäljning.

Köp hos återförsäljare

Det är inte möjligt att returnera eller reklamera en I SAY-produkt köpt hos en återförsäljare. Vi tror på att våra återförsäljare känner till vår höga servicenivå och våra kläder. Om din vara är köpt i en fysisk butik är det dem som är ansvariga för att hjälpa till med en lösning och vi kan därför inte erbjuda något i en sådan situation.

 

6. Byte av varor

Om du vill byta till en annan storlek eller färg kan du lägga en ny beställning via vår webbshop www.isayshop.se. Tyvärr kan vi inte erbjuda byten av varor, då vårt lagersystem inte klarar av detta. Du kan alltid kontakta oss om du vill ha vägledning om bytesalternativ.

Om du har använt en rabattkod i samband med ditt köp ser vi till att din rabatt även gäller ditt byte (gäller endast vid byte till annan storlek eller färg). Allt du behöver göra är att kontakta oss om detta på care@isay.dk.

     

    7. Dokumentation av ditt köp och returformulär

    Du bör bifoga en kopia av orderbekräftelsen, följesedel eller annan dokumentation av ditt köp. När vi mottar varan kommer vi att kontrollera den, och du kommer att få det belopp du har betalat till oss vid köpet tillbaka (ej eventuella fraktkostnader). Beloppet överförs alltid till samma betalningsmetod som du använde för köpet. Om du till exempel har betalat med kort kommer köpesumman att återbetalas till det betalkort du använde för köpet.

     

    8. Dina rättigheter som kund (Reklamation)

    Om du vill reklamera en vara måste det göras inom skälig tid och senast inom två månader.

    Om reklamationen gäller en defekt i produkten rekommenderar vi att du kontaktar oss på care@isay.dk så snart felet upptäcks, för att minimera tidsprocessen i din reklamation. Om vi bedömer att det finns giltiga skäl för din reklamation kommer vi att återbetala alla kostnader du har haft i samband med att skicka tillbaka varan till oss. Om vi inte kan hitta några giltiga skäl för din reklamation står du själv för fraktkostnaderna.

    Ansvaret för paketet ligger hos dig tills vi har mottagit varan. Därför rekommenderar vi att du skickar varan säkert, får ett kvitto för försändelsen och sparar det samt, om möjligt, får ett spårningsnummer.

    När du returnerar varan, var god så detaljerad som möjligt om vad problemet är. Vänligen använd vår retursedel. Det är inte ett krav, men det underlättar vår hantering och minskar hanteringstiden för klagomålet.

    I januari 2016 antogs ny lagstiftning angående konsumentklagomålsloven. I händelse av en reklamation eller annan fråga kommer vi alltid att hjälpa till. Om parterna inte kan komma överens hänvisar vi till Europeiska kommissionens webbplats - Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 

     

    9. Ansvarsfriskrivning

    I SAY A/S förbehåller sig rätten till fel och brister i webbplatsens innehåll och friskriver sig från ansvar för slutsålda varor. Enligt gällande regler strävar vi dock alltid efter att ha den senaste informationen och materialet i rätt version. Om du upptäcker innehåll som är felaktigt är du alltid välkommen att kontakta oss.

    Vi kan när som helst ändra innehållet på webbplatsen och är inte ansvariga för att meddela detta. Därför rekommenderar vi att du granskar våra villkor när du använder webbplatsen.

    I SAY A/S är också inte ansvariga för eventuell förlust eller skada som uppstår genom användning av webbplatsen.

     

    Kontakta oss

    Om du vill kontakta oss kan du göra det via e-post: care@isay.dk eller telefon +45 87 24 45 00.

    Integritetspolicy

    Du kan läsa vår integritetspolicy på denna länk.

    Cookies

    www.isayshop.se används cookies för att optimera webbplatsen och dess funktionalitet för att göra ditt besök så smidigt som möjligt. Du kan när som helst ta bort cookies från din dator. Hur detta görs beror på din webbläsare.

    Genom att använda www.isayshop.se godkänner du att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som vi placerar på din dator för att hålla koll på vad som händer under ditt besök och för att kunna känna igen din dator. En cookie är inte ett program och innehåller ingen virus. Lag och jurisdiktion för köp av varor på www.isayshop.se regleras av dansk lagstiftning. Eventuella tvister avgörs av danska domstolar.

    Läs mer om vår cookiepolicy här.

    Hitta vägledning om "Cookie-bekendtgørelsen" här.

     

    Varukorg

    Du saknar endast 999 SEK för fri frakt!
    Fri frakt gäller endast för leveranser till Sverige till Schenker parkeshops.