Köp- och leveransvillkor

1. Generell information

www.isayshop.se eies og drives av I SAY A/S.

E-post: care@isay.dk

Adresse: Knudlundvej 3, 8653 Them, Danmark.

Tel: +45 30 53 42 73

CVR: 29 01 17 53

(herefter "I SAY eller www.isayshop.se")

Når et kjøp gjøres på www.isayshop.se aksepteres følgende vilkår og betingelser.

 

2.  Beställningsprocessen

www.isayshop.se är vi öppna dygnet runt, alla dagar i veckan, och du kan nästan alltid göra en köp på vår webbutik. Det kan dock hända att vi stänger butiken för underhåll. Du kan bara göra onlineköp när butiken är öppen och tillgänglig.

Åldersgränsen för att göra en köp på www.isayshop.se är 18 år, och det måste finnas ett giltigt betalkort kopplat till köpet som vi accepterar. Om du är under 18 år kan köpet genomföras med tillstånd från en förälder eller vårdnadshavare.

Baserat på det ovanstående frånsäger sig I SAY A/S allt ansvar om ett köp görs på www.isayshop.se av en person under 18 år utan tillstånd från en förälder eller vårdnadshavare.

När en order läggs på www.isayshop.se skickas grundläggande uppgifter, inklusive namn, faktureringsadress, leveransadress, e-postadress och telefonnummer. I SAY A/S lagrar dessa uppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Direkt efter att en order har lagts får du en orderbekräftelse. Därmed har ett bindande köpeavtal ingåtts med oss. När ordern har godkänts skickas en leveransbekräftelse till den angivna e-postadressen. Var vänlig och kontrollera din skräppostmapp eller oönskad e-post för att säkerställa att du får e-posten med orderbekräftelse och leveransbekräftelse.

I SAY är inte skyldiga att leverera varor som är slut på lagret.

3. Priser och Betalning

  • Swish
  • Klarna
  • Dankort/Visadankort
  • Visa/Visa Electron
  • Mastercard

Du kan alltid vara helt trygg med dina betalningar när du handlar hos I SAY. Eventuella kortavgifter som är kopplade till ditt köp står vi för. Vi drar först pengarna när varorna har skickats. Alla priser hos I SAY inkluderar svensk moms på 25%. Priserna anges utan frakt. De totala priserna inklusive leveranskostnader kommer att framgå innan den slutliga orderbekräftelsen. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser utan förvarning vid ökade kostnader eller generella utvecklingar på detaljhandelspriserna. Alla köpavtal, orderbekräftelser m.m. ingås på svenska och avräknas även i svenska kronor (SEK). 

 

4. Leverans

Hos I SAY strävar vi alltid efter att leverera din beställning inom 1-3 arbetsdagar i samarbete med DB Schenker och Bring. Vid perioder med hög belastning kan längre leveranstider förekomma. Vi packar och skickar ut beställningar alla arbetsdagar. Arbetsdagar definieras som måndag till fredag, med undantag av helgdagar.

Du kan välja mellan följande leveransalternativ:

  • DB Schenker Drop point
  • Bring Drop point
  • Bring Home delivery

Beställningar som tas emot före kl. 12.00 behandlas och förväntas skickas samma dag.

Du väljer fraktalternativet själv vid orderläggning. När din order skickas från vårt lager kommer du att få ett e-postmeddelande med en länk för spårning, som du kan använda för att följa din paket. Om du är osäker på din försändelse eller om den tar lång tid att anlända, är vi glada att höra från dig så att vi kan undersöka saken.

Det är ditt ansvar som kund att ange korrekt leveransadress. Dessutom är det ditt ansvar att på adressen och brevlådan finns ett synligt och korrekt namn så att din paket kan levereras av DB Schenker och Bring.

Om det skulle hända att paketet returneras till I SAY av denna anledning, debiteras en hanteringsavgift på 79 SEK för återtransport, mottagande och hantering på vårt lager. Det innebär att din order hanteras som en returvara för kreditering, så att du får tillbaka dina pengar minus en hanteringsavgift på 79 SEK.

 

5. Returnering

När du handlar online hos I SAY har du 14 dagars ångerrätt. Din ångerfrist börjar den dag då du har fått meddelande om att din order kan hämtas eller har levererats till din hemadress. Om du har beställt flera olika varor i en och samma order, men de levereras individuellt, börjar fristen den dag då du får den sista ordern. Om fristen löper ut på en helgdag, lördag, nationaldag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till nästa arbetsdag.

Pengarna kommer att återbetalas till samma kort som användes vid beställningen. För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du mottog den i. Den måste vara oanvänd, med fästa etiketter och i originalförpackning. Vi förbehåller oss rätten att avvisa retur om varan inte uppfyller dessa kriterier. Detta säkerställer att du som kund alltid får en oanvänd vara.

Om du vill returnera en vara:

  1. Besök sidan: Returportal
  2. Logga in med din e-post och ordernummer som du hittar i din orderbekräftelse.
  3. Ange antalet varor du vill returnera och välj sedan anledningen till detta.
  4. Välj återbetalningsmetoden “Money back” eller  “Exchange for a different size: You must make a new order in the webshop and send the original item back for a refund.”
  5. Välj vilket leveransföretag du vill använda för att skicka tillbaka ditt paket.
  6. Här är din översikt. Din returetikett och retursedel skickas automatiskt till din e-postadress. Klicka på länken för att ladda ner och skriva ut din returetikett och retursedel. 
  7. Skriv ut dessa och bifogade retursedeln i paketet så att vi snabbt och enkelt kan se vad som ska returneras och returetiketten tejpad på utsidan.

Du är också välkommen att använda en annan fraktmetod än vår returetikett, men detta sker på egen kostnad och risk.

Vår returetikett är GRATIS att använda om du:

... vill byta till en ny storlek.

... om du har fått fel varor levererade.

... om du har fått en reklamationsvara.

Om varan har förlorat värde på grund av att du har använt den på ett sätt som inte var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, kan du endast få en del av köpeskillingen tillbaka. Beloppet du kan få tillbaka beror på varans handelsvärde, och i vissa fall kan det innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Om en order nekas mottagande eller om en order inte hämtas ut i en paketbutik och returneras till oss, debiteras en hanteringsavgift på 79 SEK för återtransport, mottagande och hantering på vårt lager. Det innebär att din order hanteras som en returvara för återbetalning, så att du får tillbaka dina pengar minus en hanteringsavgift på 79 SEK.

Du bär risken för varan från det att varan levereras, och vid returnering är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. Du har ansvaret för paketet/varorna tills vi har mottagit det. Vi rekommenderar därför alltid att du får ett kvitto för inlämning av ditt paket och ett spårningsnummer.

 

6. Byte av vara

Om du vill byta en vara kan du använda vår returetikett helt gratis första gången (gäller endast för en annan storlek). Vid andra och efterföljande byten måste du själv betala för returfrakten. Byte måste dock ske inom 14 dagar efter att du har fått meddelande om att din vara kan hämtas eller har levererats till din hemadress.

Om du vill byta till en annan storlek måste du beställa den på nytt i webbshoppen och returnera den ursprungliga varan för återbetalning. På så sätt säkerställer vi den enklaste och snabbaste hanteringen av din nya vara. Din nya order skickas inom 1-2 arbetsdagar.

Om du beställer samma stil i den nya önskade storleken kan vi se till att du behåller eventuella rabatter som du fick på din ursprungliga beställning. Om du önskar detta, skicka en e-post till care@isay.dk så ser vi till att du får en ny rabattkod.

Om du vill byta en vara:

  1. Besök sidan: Returportal
  2. Logga in med din e-post och ordernummer som du hittar i din orderbekräftelse.
  3. Ange antalet varor du vill returnera och välj sedan anledningen till detta.
  4. Välj återbetalningsmetoden “Exchange for a different size: You must make a new order in the webshop and send the original item back for a refund.”
  5. Välj vilket leveransföretag du vill använda för att skicka tillbaka ditt paket.
  6. Här är din översikt. Din returetikett och retursedel skickas automatiskt till din e-postadress. Klicka på länken för att ladda ner och skriva ut din returetikett och retursedel. 
  7. Skriv ut dessa och bifogade retursedeln i paketet så att vi snabbt och enkelt kan se vad som ska returneras och returetiketten tejpad på utsidan.
  8. Lägg en ny order i rätt storlek.

 

7. Dokumentation av ditt köp och returformulär

Du bör bifoga en kopia av orderbekräftelsen, följesedel eller annan dokumentation av ditt köp. När vi mottar varan kommer vi att kontrollera den, och du kommer att få det belopp du har betalat till oss vid köpet tillbaka (ej eventuella fraktkostnader). Beloppet överförs alltid till samma betalningsmetod som du använde för köpet. Om du till exempel har betalat med kort kommer köpesumman att återbetalas till det betalkort du använde för köpet.

 

8. Dina rättigheter som kund (Reklamation)

Om du vill reklamera en vara måste det göras inom skälig tid och senast inom två månader.

Om reklamationen gäller en defekt i produkten rekommenderar vi att du kontaktar oss på care@isay.dk så snart felet upptäcks, för att minimera tidsprocessen i din reklamation. Om vi bedömer att det finns giltiga skäl för din reklamation kommer vi att återbetala alla kostnader du har haft i samband med att skicka tillbaka varan till oss. Om vi inte kan hitta några giltiga skäl för din reklamation står du själv för fraktkostnaderna.

Ansvaret för paketet ligger hos dig tills vi har mottagit varan. Därför rekommenderar vi att du skickar varan säkert, får ett kvitto för försändelsen och sparar det samt, om möjligt, får ett spårningsnummer.

När du returnerar varan, var god så detaljerad som möjligt om vad problemet är. Vänligen använd vår retursedel. Det är inte ett krav, men det underlättar vår hantering och minskar hanteringstiden för klagomålet.

I januari 2016 antogs ny lagstiftning angående konsumentklagomålsloven. I händelse av en reklamation eller annan fråga kommer vi alltid att hjälpa till. Om parterna inte kan komma överens hänvisar vi till Europeiska kommissionens webbplats - Online Dispute Resolution > http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 

 

9. Ansvarsfriskrivning

I SAY A/S förbehåller sig rätten till fel och brister i webbplatsens innehåll och friskriver sig från ansvar för slutsålda varor. Enligt gällande regler strävar vi dock alltid efter att ha den senaste informationen och materialet i rätt version. Om du upptäcker innehåll som är felaktigt är du alltid välkommen att kontakta oss.

Vi kan när som helst ändra innehållet på webbplatsen och är inte ansvariga för att meddela detta. Därför rekommenderar vi att du granskar våra villkor när du använder webbplatsen.

I SAY A/S är också inte ansvariga för eventuell förlust eller skada som uppstår genom användning av webbplatsen.

 

Kontakta oss

Om du vill kontakta oss kan du göra det via e-post: care@isay.dk eller telefon +45 87 24 45 00.

Integritetspolicy

Du kan läsa vår integritetspolicy på denna länk.

Cookies

www.isayshop.se används cookies för att optimera webbplatsen och dess funktionalitet för att göra ditt besök så smidigt som möjligt. Du kan när som helst ta bort cookies från din dator. Hur detta görs beror på din webbläsare.

Genom att använda www.isayshop.se godkänner du att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som vi placerar på din dator för att hålla koll på vad som händer under ditt besök och för att kunna känna igen din dator. En cookie är inte ett program och innehåller ingen virus. Lag och jurisdiktion för köp av varor på www.isayshop.se regleras av dansk lagstiftning. Eventuella tvister avgörs av danska domstolar.

Läs mer om vår cookiepolicy här.

Hitta vägledning om "Cookie-bekendtgørelsen" här.

 

Är du på rätt plats?

Välj nedan

Sweden

Varukorg

Du saknar endast 999 SEK för fri frakt!
Fri frakt gäller endast för leveranser till Sverige till Schenker parkeshops.