Vanliga frågor
Min order
Kan jag ändra min order efter beställning?
Vi kan inte ändra något på din beställning efter att den har slutförts. Det bästa vi kan göra är att försöka avbryta beställningen i tid så att du kan lägga en ny beställning. Detta är dock inte något vi kan garantera, eftersom vi naturligtvis kommer att packa och skicka dina varor så snart som möjligt.
Har ni fått min beställning?
Har du inte mottagit din orderbekräftelse? Kontakta oss på care@isay.dk eller via telefon + 45 30 53 42 73. Då kan vi snabbt kontrollera om din beställning har gått igenom korrekt.
Jag har inte fått min beställning.
Det kan finnas flera skäl till varför du inte har fått din beställning. Kontakta oss på mail care@isay.dk eller via telefon +45 30 53 42 73 , så att vi kan ta reda på varför och spåra ditt paket.
Kan jag avbryta min beställning?
Om vi ännu inte har skickat beställningen kan du avbryta den, så länge vi hinner läsa ditt meddelande innan beställningen skickas. Skriv därför ett mejl till oss så snart som möjligt på care@isay.dk eller ring + 45 30 53 42 73, om du vill avbryta din beställning. Om vi redan har skickat din order är det tyvärr inte möjligt för oss att avbryta den. I så fall kan du naturligtvis skicka tillbaka din beställning till oss.
Leverans
När kan jag förvänta mig att få mitt paket?
Vi packar och skickar ut beställningar alla vardagar. Beställningar som mottas före kl. 12.00 behandlas och förväntas skickas samma dag. Vi levererar din paket med DB Schenker eller Bring, vilket förväntas ankomma inom 2-5 vardagar. Om du beställer på fredag efter kl. 13, lördag eller söndag skickar vi din paket på måndagen.
Vad kostar frakten?
Beställningar över 999,00 SEK:
- Bring Paketshop, 2-5 arbetsdagar: GRATIS LEVERANS
- Bring Hemleverans, 2-5 arbetsdagar: 69 SEK
- DB Schenker Paketshop, 2-5 arbetsdagar: 69 SEK
Beställningar under 999,00 SEK:
- Bring Paketshop, 2-5 arbetsdagar: 69 SEK
- Bring Hemleverans, 2-5 arbetsdagar: 99 SEK
- DB Schenker Paketshop, 2-5 arbetsdagar: 69 SEK
Retur
Hur gör jag en retur?
Om du vill returnera eller byta din vara, ber vi dig läsa och följa anvisningarna på vår hemsida här: https://isayshop.se/pages/return.
Hur byter jag en vara?
Om du vill returnera eller byta din vara, ber vi dig läsa och följa anvisningarna på vår hemsida här: https://isayshop.se/pages/return.
Har ni fått mitt returpaket?
Om du använder vår retursedel kan vi hjälpa dig att spåra ditt paket. I SAY
kan inte spåra ditt paket utan kvitto. Om du inte har använt vår retursedel
måste du kontakta posttjänsten för mer information om din försändelse.
När kan jag se pengarna på mitt konto?
När vi mottar ditt returpaket kommer vi att granska varans skick och därefter hantera returen. Vi hanterar returpaket varje måndag och onsdag i den ordning de anländer. Återbetalningen av det aktuella beloppet sker så snart som möjligt, och du kommer därefter att kunna se beloppet på ditt konto inom 14 dagar. Beloppet överförs alltid till samma betalningsmetod som du använde vid köpet.
Hur lång är returfristen?
Du har en fullständig returpolicy på 14 dagar. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp upp till 14 dagar efter att du har mottagit varan, så länge varan inte har tagits i faktisk användning (endast provad) och är i samma skick som vid mottagandet.
Kostar det pengar att returnera en vara?
Vår medföljande returetikett kostar 79,- vid användning och dras av från det belopp du ska få tillbaka.
Om du vill byta en vara kan du använda den medföljande returetiketten helt gratis första gången (gäller endast för byte till en annan storlek).
Fördelarna med att använda våra returetiketter är att returpaketet är försäkrat och kan spåras via track and trace. Du ansvarar för paketet/varorna tills vi mottar det och ska alltid be om ett kvitto vid inlämning. Vi rekommenderar därför alltid att du skickar din beställning med vår returetikett, eftersom vi inte tar ansvar för andra etiketter eller oförsäkrade försändelser.
Klagomål och fel
Varan var defekt eller sönder när jag fick den. Vad gör jag?
Om du upptäcker ett fel eller en defekt med din vara som inte har inträffat på grund av felaktig användning, kontakta oss på care@isay.dk eller via telefon + 45 30 53 42 73. Beroende på den konkreta situationen kommer ytterligare instruktioner så snart som möjligt. Vi uppskattar bilder av fel och defekter så att vi kan skicka dessa vidare till våra tillverkare.
Ditt köp omfattas naturligtvis av reglerna i köplagen. Vilket innebär att du, beroende på situationen, antingen kan få varan reparerad, utbytt, återbetalad eller till nedsatt pris.
Jag saknar en vara i min beställning och/eller har fått fel vara. Vad gör jag?
Naturligtvis är vi mycket ledsna för det! Skicka ett mail till care@isay.dk eller ring oss på + 45 30 53 42 73 så ser vi till att rätt vara skickas i väg så snart som möjligt, förutsatt att den fortfarande finns i lager. Om varan inte längre finns på lager återbetalar vi naturligtvis hela beloppet.
Rabattkod
Var ska jag ange min rabattkod?
Du ska ange rabattkoden i varukorgen i fältet Rabattkod. Tryck sedan på knappen Använd för att systemet ska registrera din rabatt.
Kan jag få en rabattkod?
Som ny kund på I SAY välkomnar vi dig till vårt nyhetsbrev, om du anmäler dig till nyhetsbrevet får du en rabattkod via e-post, som ger 15% rabatt vid en första beställning.
Jag fick inte någon rabattkod när jag anmälde mig till nyhetsbrevet.
När du anmält dig till vårt nyhetsbrev får du ett välkomstmeddelande som innehåller din rabattkod. Glöm inte att kontrollera din skräppost. Ibland kan det tyvärr ta lite tid innan systemet skickar i väg välkomstmeddelandet. Känns det som om det tar väldigt lång tid kan du alltid skriva till oss så hjälper vi dig med din kod.