Vanliga frågor

Min order

Kan jag ändra min order efter beställning?

Vi kan inte ändra något på din beställning efter att den har slutförts. Det bästa vi kan göra är att försöka avbryta beställningen i tid så att du kan lägga en ny beställning. Detta är dock inte något vi kan garantera, eftersom vi naturligtvis kommer att packa och skicka dina varor så snart som möjligt.

Har ni fått min beställning?

Har du inte mottagit din orderbekräftelse? Kontakta oss på care@isay.dk eller via telefon + 45 30 53 42 73. Då kan vi snabbt kontrollera om din beställning har gått igenom korrekt.

Jag har inte fått min beställning.

Det kan finnas flera skäl till varför du inte har fått din beställning. Kontakta oss på mail care@isay.dk eller via telefon +45 30 53 42 73 , så att vi kan ta reda på varför och spåra ditt paket.

Kan jag avbryta min beställning?

Om vi ännu inte har skickat beställningen kan du avbryta den, så länge vi hinner läsa ditt meddelande innan beställningen skickas. Skriv därför ett mejl till oss så snart som möjligt på care@isay.dk eller ring + 45 30 53 42 73, om du vill avbryta din beställning. Om vi redan har skickat din order är det tyvärr inte möjligt för oss att avbryta den. I så fall kan du naturligtvis skicka tillbaka din beställning till oss.

Leverans

När kan jag förvänta mig att få mitt paket?

Vi packar och skickar ut beställningar alla vardagar. Beställningar som mottas före kl. 12.00 behandlas och förväntas skickas samma dag. Vi levererar din paket med DB Schenker, vilket förväntas ankomma inom 2-5 vardagar. Om du beställer på fredag efter kl. 13, lördag eller söndag skickar vi din paket på måndagen.

Vad kostar frakten?

Beställningar över 999,00 SEK:

  • DB Schenker Drop point, 2-5 arbetsdagar: GRATIS LEVERANS

Beställningar under 999,00 SEK:

  • DB Schenker Drop point, 2-5 arbetsdagar: 69 SEK

Retur

Hur gör jag en retur?

Om du vill returnera en vara, ber vi dig att registrera din retur online.

Genom att registrera din retur får vår kundtjänst och vårt lagerpersonal information om att ditt paket är på väg tillbaka. Detta anses också vara ditt otvetydiga uttalande om att du vill utöva din ångerrätt. Du behöver fortfarande bara använda den medföljande returetiketten och lämna in paketet på postkontoret som vanligt.

Så här skapar du en retur:

  1. Klicka på länken: I SAY returportal
  2. Välj de varor du vill returnera och välj en anledning.
  3. Du har nu registrerat din retur. Du kommer att få en e-post med ytterligare information.
  4. Bifoga följesedeln i ditt paket och lämna in det på ditt närmaste Schenker postkontor. Glöm inte att be om ett kvitto för returen. Det är din säkerhet så att vi kan spåra paketet.

Läs allt om returer här: https://isayshop.se/pages/return.

Hur byter jag en vara?

Om du vill byta till en annan storlek, vänligen göra en ny beställning och returnera den andra ordern till oss. På så sätt säkerställer vi den enklaste och snabbaste hanteringen av din nya vara. Din nya order kommer att skickas inom 1-2 arbetsdagar.

Har ni fått mitt returpaket?

Om du använder vår retursedel kan vi hjälpa dig att spåra ditt paket. I SAY
kan inte spåra ditt paket utan kvitto. Om du inte har använt vår retursedel
måste du kontakta posttjänsten för mer information om din försändelse.

När kan jag se pengarna på mitt konto?

När vi får ditt returpaket granskar vi varans skick och hanterar sedan returen. Återbetalningen av det aktuella beloppet kommer att göras så snart som möjligt och du kommer att se beloppet på ditt konto inom 14 dagar - det kan dock variera lite beroende på bank. Beloppet överförs alltid till samma betalningstjänst som du betalade med.

Hur lång är returfristen?

Du har en fullständig returpolicy på 14 dagar. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp upp till 14 dagar efter att du har mottagit varan, så länge varan inte har tagits i faktisk användning (endast provad) och är i samma skick som vid mottagandet.

Kostar det pengar att returnera en vara?

Vår returetikett kostar 79 SEK vid användning och dras av från det belopp du ska få återbetalat.

Klagomål och fel

Varan var defekt eller sönder när jag fick den. Vad gör jag?

Om du upptäcker ett fel eller en defekt med din vara som inte har inträffat på grund av felaktig användning, kontakta oss på care@isay.dk eller via telefon + 45 30 53 42 73. Beroende på den konkreta situationen kommer ytterligare instruktioner så snart som möjligt. Vi uppskattar bilder av fel och defekter så att vi kan skicka dessa vidare till våra tillverkare.

Ditt köp omfattas naturligtvis av reglerna i köplagen. Vilket innebär att du, beroende på situationen, antingen kan få varan reparerad, utbytt, återbetalad eller till nedsatt pris. 

Jag saknar en vara i min beställning och/eller har fått fel vara. Vad gör jag?

Naturligtvis är vi mycket ledsna för det! Skicka ett mail till care@isay.dk eller ring oss på + 45 30 53 42 73 så ser vi till att rätt vara skickas i väg så snart som möjligt, förutsatt att den fortfarande finns i lager. Om varan inte längre finns på lager återbetalar vi naturligtvis hela beloppet.

Rabattkod

Var ska jag ange min rabattkod?

Du ska ange rabattkoden i varukorgen i fältet Rabattkod. Tryck sedan på knappen Använd för att systemet ska registrera din rabatt.

Kan jag få en rabattkod?

Som ny kund på I SAY välkomnar vi dig till vårt nyhetsbrev, om du anmäler dig till nyhetsbrevet får du en rabattkod via e-post, som ger 15% rabatt vid en första beställning.

Jag fick inte någon rabattkod när jag anmälde mig till nyhetsbrevet.

När du anmält dig till vårt nyhetsbrev får du ett välkomstmeddelande som innehåller din rabattkod. Glöm inte att kontrollera din skräppost. Ibland kan det tyvärr ta lite tid innan systemet skickar i väg välkomstmeddelandet. Känns det som om det tar väldigt lång tid kan du alltid skriva till oss så hjälper vi dig med din kod.

Varukorg

Du saknar endast 999 SEK för fri frakt!
Fri frakt gäller endast för leveranser till Sverige till Schenker parkeshops.