Retur

Om du vill returnera en vara, ber vi dig att registrera din retur online via denna länk:

I SAY returportal

Genom att registrera din retur får vår kundtjänst och vårt lagerpersonal information om att ditt paket är på väg tillbaka. Detta anses också vara ditt otvetydiga uttalande om att du vill utöva din ångerrätt. Du behöver fortfarande bara använda den medföljande returetiketten och lämna in paketet på postkontoret som vanligt.

Så här skapar du en retur:

  1. Klicka på länken: I SAY returportal
  2. Välj de varor du vill returnera och välj en anledning.
  3. Du har nu registrerat din retur. Du kommer att få en e-post med ytterligare information.
  4. Bifoga följesedeln i ditt paket och lämna in det på ditt närmaste  postkontor, antingen Bring eller Schenker, beroende på vilken transportör som anges på din returetikett. Glöm inte att be om ett kvitto för returen. Det är din säkerhet så att vi kan spåra paketet.

Observera att vi debiterar en mindre summa på 79 kr för användning av den medföljande returetiketten. Du är välkommen att välja ett annat fraktalternativ än vår returetikett, men detta kommer att vara på din egen bekostnad och risk, eftersom vi inte kan försäkra paketet.

När du handlar online på www.isayshop.se har du 14 dagars ångerrätt, där du kan meddela oss att du ångrar ditt köp och sedan returnera varan (varorna) till oss. Din ångerrätt börjar från den dag du mottog din beställning.

Om fristen löper ut på en helgdag, lördag, nationaldag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till nästföljande vardag. I fallet med flera varor beställda i en order, som levereras separat, eller en produkt som kommer i flera omgångar, löper perioden från mottagandet av den sista produkten.

Det är kundens ansvar att varorna är ordentligt förpackade. Du har ansvaret för paketet/varorna tills vi mottar det. Behåll därför ditt postkvitto och spårningsnummer. Vänligen returnera varan oanvänd i samma skick som vid mottagandet. Vi förbehåller oss rätten att neka en vara om förpackningen är skadad eller på annat sätt inte kan säljas vidare. All originalförpackning, prislappar, hänglappar etc. måste returneras tillsammans med produkten, utan att ha manipulerats.

 

Byte

Om du vill byta till en annan storlek eller färg kan du göra en ny beställning via vår webbutik www.isayshop.se. Tyvärr kan vi inte erbjuda byte av varor eftersom vårt lagersystem inte kan hantera detta. Du kan alltid kontakta oss om du behöver vägledning angående byte.

Om du har använt en rabattkod i samband med ditt köp, kommer vi att se till att din rabatt också gäller för ditt byte (gäller endast vid byte till annan storlek eller färg). Allt du behöver göra är att kontakta oss angående detta på care@isay.dk.

 

Återbetalning

När vi har mottagit ditt returpaket kontrollerar vi varorna och du kommer sedan att få tillbaka beloppet minus eventuell returfraktkostnad. Beloppet överförs alltid till samma betalkort som användes vid köpet.

Vi hanterar returfrakter varje måndag och onsdag. Observera att det vanligtvis kan ta upp till 14 dagar från det att du skickar tillbaka ett paket tills vi och vårt lager har hanterat returfrakten.

Observera att det kan vara svårt att exakt ange hur lång tid det kommer att ta innan du får tillbaka din återbetalning. Detta kan bero på kundens bank och varierar från bank till bank. Det kan ta upp till 30 bankdagar innan kundens bank släpper beloppet. Om det tar längre tid än förväntat, ber vi dig vänligen kontakta oss på care@isay.dk.

 

VIKTIGT

Om produkten är skadad eller på annat sätt inte kan säljas vidare kan du förlora hela eller delar av köpesumman.

  • Du har faktiskt börjat använda varorna.
  • Det har skadats medan du var ansvarig för det.
  • Du har hanterat varan felaktigt så att vi inte längre kan fastställa varornas art, egenskaper och hur varan fungerar.
  • Du har inte följt begränsningarna för ångerrätten på grund av försegling, produkttyp etc.

Ångerrätt för använda varor
Det finns 14 dagars ångerrätt för varor som du har börjat använda. Om varan har använts kan den fortfarande returneras inom ångerrätten. Som konsument får du i princip bara undersöka varan, alltså testa ditt köp som i en fysisk butik. Efter mottagandet får du endast hantera varorna på ett sätt så att du kan fastställa varornas art, egenskaper och hur varan fungerar. Om varan har använts kan du få tillbaka en del eller inget av köpesumman. Det är konsumenten som ska betala för eventuell värdeminskning. Värdet fastställs utifrån vad vi kan få för varan vid en vidareförsäljning.

Köp hos återförsäljare

Det är inte möjligt att returnera eller reklamera en I SAY-produkt köpt hos en återförsäljare. Vi tror på att våra återförsäljare känner till vår höga servicenivå och våra kläder. Om din vara är köpt i en fysisk butik är det dem som är ansvariga för att hjälpa till med en lösning och vi kan därför inte erbjuda något i en sådan situation.

Varukorg

Du saknar endast 999 SEK för fri frakt!
Fri frakt gäller endast för leveranser till Sverige till Bring parkeshops.