Retur

Vill du returnera dina varor?

Du är alltid välkommen att returnera ditt köp om det inte uppfyller dina förväntningar som du hade trott. Du har 14 dagars returrätt på varor som är i samma skick som vid mottagandet med bifogade etiketter och i originalförpackning. Om så inte är fallet, förbehåller vi oss rätten att avvisa din retur. Du kan lämna tillbaka eller byta dina julklappar fram till den 31 januari 2024.

Du kan få en returetikett via vår returportal. Vid användning av vår returetikett och önskan om pengarna tillbaka kostar etiketten 79 SEK. Om du vill byta en vara kan du använda den medföljande returetiketten helt gratis första gången (Gäller endast vid byte till en annan storlek). Avgiften på 79 SEK kommer att dras från din återbetalning för att förenkla processen för dig.

Följ dessa steg för att slutföra en returprocess:

  1. Besök sidan: Returportal
  2. Logga in med din e-post och ordernummer som du hittar i din orderbekräftelse.
  3. Ange antalet varor du vill returnera och välj sedan anledningen till detta.
  4. Välj återbetalningsmetoden “Money back” eller  “Exchange for a different size: You must make a new order in the webshop and send the original item back for a refund.”
  5. Välj vilket leveransföretag du vill använda för att skicka tillbaka ditt paket.
  6. Här är din översikt. Din returetikett och retursedel skickas automatiskt till din e-postadress. Klicka på länken för att ladda ner och skriva ut din returetikett och retursedel. 
  7. Skriv ut dessa och bifogade retursedeln i paketet så att vi snabbt och enkelt kan se vad som ska returneras och returetiketten tejpad på utsidan.

OBS: Se till att lämna in ditt returpaket till det leveransföretag som står på din returetikett. Till exempel, Schenker. Om du återanvänder din I SAY-påse är det viktigt att du täcker originaletiketten.

Kom ihåg att få ett kvitto för inlämning av ditt paket.

Återbetalning:

  • Det kan ta upp till 3-5 arbetsdagar för att behandla returvaror efter att vi har mottagit returpaketet. Vi hanterar returpaket varje måndag och onsdag.
  • När vi har mottagit dina varor och kontrollerat att de är i samma skick som när vi skickade dem till dig, kommer vi att återbetala pengarna till det konto där köpet gjordes.
  • Normalt sett tar en återbetalning 3-5 bankdagar, men det kan ta upp till 10-14 bankdagar från det att vi behandlar din återbetalning, beroende på din bank.

 

Byte:

Om du vill byta till en annan storlek, vänligen gör en ny beställning och returnera den andra ordern till oss. På så sätt säkerställer vi snabbast och enklast hantering av din nya vara. Din nya order kommer att skickas inom 1-2 arbetsdagar.

Vi erbjuder gratis returfrakt vid byte (gäller endast byte till en annan storlek). Kom ihåg att kryssa i rutan i returportalen om att du önskar göra en ombytning.

Om du återbeställer samma artikel i den nya önskade storleken kan vi se till att du behåller eventuella rabatter du fick på din ursprungliga beställning. Om du önskar detta, vänligen skicka ett e-postmeddelande till care@isay.dk, så ordnar vi en ny rabattkod åt dig.

 

Om du utnyttjar din ångerrätt och/eller önskar byta, och varorna är i säljbart skick, kommer vi att återbetala alla betalningar vi har fått från dig i samband med det makulerade köpet. Detta inkluderar dock inte eventuella fraktkostnader som kan vara förknippade med leveransen av dina varor.

  


 

Hur gör jag en reklamation?

Kontrollera din beställning när du tar emot den. Om varan är skadad, defekt eller om du har fått fel vara, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart så att vi snabbt kan bedöma och åtgärda problemet.

Du har 24 månaders reklamationsrätt enligt köplagen. Vilket innebär att du, beroende på situationen, antingen kan få varan reparerad, utbytt, återbetalad eller nedsatt i pris. 

Vi hjälper dig att lämna in ett klagomål. Du kan klaga genom att skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst på care@isay.dk. Vi behöver följande för att kunna bedöma ditt klagomål:

  • En kort beskrivning av felet/skadan och hur det uppstod.
  • 3–5 foton av felet och av föremålet i sin helhet. Felet måste vara fullt synligt på minst en av bilderna.

När vi har mottagit din begäran kommer vi att behandla den så snart som möjligt och du kommer att få ytterligare instruktioner från oss.

Vi vill uppmärksamma er på att reklamationsrätten täcker produktionsfel och innefattar inte slitage eller defekter som uppstått på grund av felaktig hantering av produkten. Du måste klaga inom en rimlig tid och senast två månader efter att du har upptäckt felet.

Vi vet att våra återförsäljare känner till vår höga servicenivå och våra kläder. Om varan köptes i en fysisk butik är det deras ansvar att hjälpa dig att hitta en lösning och vi kan inte erbjuda något i sådana fall.

 


 

Du är ansvarig för paketet/varorna fram till dess att vi mottar det. Därför rekommenderar vi alltid att du skickar din beställning med vår returetikett, eftersom vi inte tar ansvar för andra etiketter eller icke-försäkrade sändningar.

Om du ändå vill använda en annan returetikett (på din egen risk och kostnad), måste du returnera paketet till följande adress:

Isay A/S

Knudlundvej 3

8653 Them Danmark

Telefonnummer: +45 30 53 42 73

E-postadress: care@isay.dk

Returpaket kommer inte att hämtas upp i en paketautomat och måste därför skickas direkt till vår adress. Returpaket som skickas till en paketautomat kommer inte att hämtas upp och kommer därför att returneras till kunden.

Är du på rätt plats?

Välj nedan

Sweden

Varukorg

Du saknar endast 999 SEK för fri frakt!
Fri frakt gäller endast för leveranser till Sverige till Schenker parkeshops.